200x200

Єдина Країна! Единая Страна!
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Головна » Файли » Методична скарбничка

Дидактична ділова гра на уроках професійно – теоретичної підготовки професії «Конторський службовець (бухгалтерія)»
[ Викачати з сервера (49.2 Kb) ] 17.05.2016, 16:06

Дидактична ділова гра на уроках бухгалтерського обліку

         Дидактична ділова гра на наочній основі – особливий варіант рольової гри в умовах класно-урочного одночасного навчання великих груп учнів. Вана може проводитися в теоретичному і практичному варіантах або в їх комбінаціях.

     Специфіка теоретичного варіанта – орієнтація переважно на формування первісних виробничих умінь учнів на теоретичній базі. В результаті такої гри учень осмислює теоретичні основи виробничих навичок, навчається об'єктивно оцінювати правильність виконання виробничих дій іншими учнями, їхнє вміння передбачити свої дії на основі натуральної наочності і теоретичного обґрунтування. На думку П.Підкасистого «…дидактична ділова гра – це така колективна, цілеспрямована навчальна діяльність, коли кожен учасник і команда в цілому об'єднані виконанням одного завдання і орієнтують свою поведінку на позитивний успішний результат».

         Ділова гра є активною формою навчання, яка надає можливість змоделювати виробничі, професійні ситуації, аналізувати їх, виробляти оптимальні дії для розв'язання певних проблем.

 

Ознаки ділової гри:

  • наявність проблеми, мети, завдань;
  • скорочення масштабу часу;
  • розподіл та розігрування ролей;
  • наявність ситуації, що послідовно розв'язується;
  • формування самостійних рішень учнів;
  • наявність системи стимулювання;
  • об'єктивність оцінки результатів гри;
  • підбиття підсумків.
  •  

 Ю.Бабанський розглядає дидактичну гру як «…цілісний метод стимулювання інтересу до навчання; як засіб, що збуджує інтерес до навчання».

        До початку гри всі її учасники повинні бути на місцях, які позначені певними табличками. Проведення гри починається з того, що викладач повідомляє мету та завдання гри, умови, в яких вона проводиться. (до початку гри підготовлена таблиця для зазначення результатів кожного учасника групи). Гра аналізується по її завершенню.

       Запропонована форма ділової гри проводиться на етапі закріплення навчального матеріалу програми  розділу «Теорія бухгалтерського обліку».

 

 

 

Мета:

Навчальна:

повторити і закріпити вміння і навички учнів по теорії бухгалтерського обліку, навчитись застосовувати набуті знання при вирішенні практичних ситуацій.

Розвиваюча:

розвивати логічність і послідовність дій, орієнтуватись в практичних ситуаціях, вміння спілкуватися з колегами та грамотно і професійно висловлювати свої думки.

Виховна:

виховувати інтерес до професії, уважність, зосередженість, працездатність, старанність.

Засоби навчання: відео проектор, ПК, презентація №1, схеми і таблиці в презентації (схематичне зображення бухгалтерського балансу, реєстру господарських операцій, бухгалтерських рахунків).

Ролі, які виконуватимуть учні:

  • Ревізор (буде перевіряти стан ведення бухгалтерського обліку на підприємстві)
  • Головний бухгалтер (буде повідомляти про стан господарських засобів та  джерел їх утворення  уявного підприємства на дату перевірки)
  • Касир (буде доповідати про касові операції на підприємстві)
  • Решта учнів – бухгалтери дільниць

У грі відображається порядок ведення бухгалтерського обліку на уявному підприємстві. Ревізор, перевіряючи кожну ланку обліку, ставить запитання бухгалтерам:

  • стан господарських засобів і джерел їх утворення

(головний бухгалтер розповідає про будову бухгалтерського балансу і про суми, які в ньому відображені);

  • звіряння даних балансу із залишками на бухгалтерських рахунках (бухгалтер розповідає про будову активного, пасивного і активно – пасивного рахунках);
  • ревізор спів ставляє залишки по рахунках і по балансу, констатує їх відповідність.

  Сценарій гри поділений умовно на 8 ланок перевірки. На кожне питання ревізора учні (бухгалтери) дають вичерпні відповіді. Цим самим учні, які добре володіють матеріалом, його закріплюють, а учні, які мають прогалини в знаннях, - їх ліквідують.

      Для перевірки знань – самостійна робота.

Гра допомагає активізувати роботу учнів, занурити їх в професію та безпосереднє виконання обов'язків, передбачених освітньо-кваліфікаційною характеристикою. Таким чином закладаються основи майбутнього професійного зростання учнів, їх фахової майстерності.

План уроку

Предмет: бухгалтерський облік

Група № 63

Спеціальність: «Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)»

Викладач: Димова Т.В.

Тема уроку: Теорія бухгалтерського обліку

Мета:

Навчальна:

повторити і закріпити вміння і навички учнів по теорії бухгалтерського обліку, навчитись застосовувати набуті знання на вирішенні практичних ситуацій.

Розвиваюча:

розвивати логічність і послідовність дій, орієнтуватись в практичних ситуаціях, вміння спілкуватися з колегами та грамотно і професійно висловлювати свої думки.

Виховна:

виховувати інтерес до професії, уважність, зосередженість, працездатність, старанність.

Вид уроку: ділова гра

Тип уроку: узагальнення знань

Засоби навчання: відео проектор, ПК, презентація №1, схеми і таблиці в презентації (схематичне зображення бухгалтерського балансу, реєстру господарських операцій, бухгалтерських рахунків).

 

Хід уроку:

  1. Організаційна частина
  1. перевірка відвідування учнями занять;
  2. перевірка підготовленості учнів до заняття.
  1.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

          Вивчення даної теми дозволить зрозуміти  організацію роботи бухгалтерії підприємства в комплексі і в розрізі окремих ділянок.

 

  1. Актуалізація опорних знань

Перевірка знань  вивченого матеріалу (у формі ділової гри)

  • бухгалтерський баланс;
  • бухгалтерські рахунки та їх застосування;
  • характеристика активних, пасивних, активно – пасивних рахунків;
  • взаємозв'язок між бухгалтерським балансом і синтетичними рахунками;
  • характеристика первинних документів;
  • зміст реєстрів господарських операцій і їх призначення;
  • суть подвійного запису на рахунках бухгалтерського обліку;
  • способи виправлення помилок.
  1. Самостійна робота.

Учні самостійно виконують комплексні завдання

  1. Підведення підсумків заняття.
  2. Домашнє завдання
Категорія: Методична скарбничка | Додав: pryzhyhalinskyimaxim
Переглядів: 872 | Завантажень: 30 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: