200x200

Єдина Країна! Единая Страна!
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Menu
Головна » Файли » Методична скарбничка

ОБЛІК КАСОВИХ ОПЕРАЦІЙ
[ Викачати з сервера (32.4 Kb) ] 06.06.2016, 09:09

ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

 

Професія: Офісний службовець (бухгалтерія)

 Тема програми:«Облік коштів, розрахунків та інших активів».

Тема уроку:  Облік касових операцій. Заповнення первинних документів та облікових регістрів. Обробка звіту касира. Основні бухгалтерські записи по рахунку 30 "Каса"

Мета уроку:

Основна дидактична мета: удосконалення та систематизація умінь при виконанні складних робіт, формування навичок при вирішенні складних виробничих завдань. 

а) навчальна: закріпити знання учнів, одержаних ними на уроках бухгалтерського обліку, формування і розвиток умінь і навичок,застосування знань для розв'язання завдань, навчити учнів відображати касові операції на рахунках   бухгалтерського  обліку, заповнювати основні документи з  руху готівки в касі; 

б) розвивальна: розвиток  логічного,  аналітичного та  економічного мислення, пам’яті, уваги, пізнавального інтересу учнів,  пізнавальної активності та самостійності, уваги, спостережливості;  формування вміння та навички самовдосконалення за обраною професією; 

в) виховна:  виховувати допитливість, спостережливість, наполегливість, старанність, готовність до самостійної роботи, відповідальність за результати власної праці, інтерес до  професії.

Тип уроку:  Урок вдосконалення вмінь та формування навичок. 

Методи:  

  за джерелом передачі та сприймання навчальної інформації - словесні, наочні, практичні;

  за характером пізнавальної діяльності учнів  - пояснювально- ілюстративний, репродуктивний;

  залежно від основної дидактичної мети і  завдань  -  методи формування вмінь і навичок, перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок; методи закріплення навчального матеріалу, самостійної роботи учнів з осмислення й засвоєння нового матеріалу роботи із застосування  знань на практиці та вироблення вмінь і навичок, перевірки та

оцінювання знань, умінь і навичок;   синтетичний метод навчання;   інтерактивні методи навчання  – «кожен учить кожного»  - (навчаючи – учусь).

Матеріально-технічне забезпечення: електронна презентація, комп’ютер, інтерактивна  дошка, мультимедійний проектор, калькулятори, ручки, олівці, лінійка.

Дидактичне забезпечення уроку:  плакати: «Типова форма N КО-1 «Прибутковий касовий ордер», «Типова форма N КО-2 «Видатковий касовий ордер», «Типова форма N КО-3а «Журнал реєстрації прибуткових та видаткових касових ордерів», «Типова форма N КО-4 «Касова книга», картки із завданням, , опорний  конспект, таблиця з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, план рахунків, бланки бухгалтерських  документів.

Міжпредметні зв’язки:

-  предмет  «Бухгалтерський облік»  -  тем з «Теорії бухгалтерського

обліку» : «Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис», « «Документація господарських операцій», «Форми бухгалтерського обліку»,

  з «Основ обліку на виробництві» в темі : «Облік коштів, розрахунків та інших активів»;

-  предмет «Економіка підприємства» - в темі «Розрахунково-грошова документація»;

-  предмет  «Діловодство та управлінська документація»  -  при розгляді загальної характеристики оборотних коштів.

ХРОНОМЕТРАЖ УРОКУ

І. Організаційна частина (5 хв.)

ІІ. Вступний інструктаж (35  хв.)

ІІІ. Поточний інструктаж (200 хв.)

ІV. Заключний інструктаж (30 хв.)

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина (5 хв.)

1. Привітання. Психологічне налаштування учнів на роботу.

2. Перевірка наявності учнів.

3. Перевірка готовності учнів до уроку.

4. Розподіл учнів по робочих місцях.

5. Підготовка робочого місця:

-  візуальна перевірка робочого місця;

Доброго дня! Староста групи, назвіть мені, будь ласка, відсутніх на уроці.

Після привітання перевіряю готовність учнів до уроку (наявність  конспектів, виконання домашнього завдання, належний зовнішній вигляд,

порядок на робочому місці

ІІ. Вступний інструктаж (35 хв.)

  1. Актуалізація знань та умінь учнів .

1. Дайте визначення власного капіталу

2. Назвіть складові власного капіталу

3. Охарактеризувати статутний капітал

4. Порядок збільшення та зменшення статутного капіталу

    2. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Мотивація учнів до вивчення теми уроку.

2. Повідомлення майстром в/н нової навчальної інформації. Демонстрація

   зразків оформлення касових документів. Пояснення характеру і      послідовності роботи учнів на уроці.

3. Закріплення матеріалу інструктажу : самостійне виконання вправ.

4. Відповіді майстра на запитання, що виникають під час вивчення теми.

5. Підведення підсумків вступного інструктажу.

2. Викладення теми уроку:

Добре, тепер перейдемо до вивчення нового матеріалу.

На попередніх  уроках теоретичного навчання з предмету «Бухгалтерський облік» ви ознайомилися з основними поняттями і порядком обліку касових операцій. Сьогодні ми повторимо та закріпимо їх.

Увага на екран.

Тема нашого уроку: «Облік касових операцій. Заповнення первинних документів та облікових регістрів. Обробка звіту касира. Основні бухгалтерські записи по рахунку 30 "Каса"». (Слайд 1)

Мета уроку: закріпити знання, одержаних на уроках бухгалтерського обліку,

застосування знань для розв'язання завдань, навчити учнів відображати касові операції на рахунках   бухгалтерського  обліку, заповнювати основні документи з  руху готівки в касі. (Слайд 4)

 

Сьогодні ми будемо вивчати  особливу тему. Так склалося, що сьогодні не знайдеш підприємства чи підприємця, який би не стикався з готівкою. Дивіться самі: гроші постійно переходять від одного до іншого, усі щось продають або купують. Тільки й устигай усе правильно та вчасно оформлювати. 

Знання, які ви повинні отримати в ході уроку, дозволять вам в майбутній

праці спокійно  організувати облік у касі, належно  здійснювати   роботу з готівкою на підприємстві.

Царським «Наказом  губернаторам  і воєводам»  від 01.12.1728р. наказувалося акуратне ведення обліку  та лічильних  книг, тобто «Книги  прибуткові та  видаткові»  необхідно мати  в чистоті  і щоб у них  скребень  і  переправлень не  було,  особливо  по приходу  і витраті. На клаптиках  окремих  не записувати, тому що від цього можуть відбутися неприємності ».

Епіграфом нашого уроку будуть відомі вислови:

«Знання складається із дрібних крихт щоденного досвіду» 

                                                                                   Д. Писарєв

 «Якщо людині подарувати одну рибину , вона буде ситою один день; якщо подарувати дві рибини, вона буде ситою два дні; але якщо навчити людину ловити рибу, вона буде ситою все своє життя»

                                                                                  Японське прислів’я

Грошові кошти підприємства можуть зберігатися в касі і /або на рахунках у банку. Основним нормативним актом, що регулює правила ведення розрахунків готівкою, є Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, яке прийняте постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637 (далі Положення № 637).  (Слайд 5)

Задачі з обліку касових операцій (Слайд 6)

Каса підприємства - приміщення або місце ,що призначене для здійснення готівкових розрахунків а також приймання ,видачі та зберігання готівкових коштів, інших цінностей. (Слайд 7)

Приміщення каси має бути ізольоване, а двері до каси під час здійснення операцій - замкнені з внутрішнього боку. Доступ до каси особам, які не мають відношення до її роботи, забороняється.

Касові операції (Слайд 8)

Для ведення касових операцій наказом керівника призначається матеріально відповідальна особа - касир , з яким укладається договір про його повну матеріальну відповідальність. (Слайд 9)

На великому підприємстві касирів може бути декілька. На малому підприємстві функції касира можуть виконуватися будь-яким працівником (у тому числі і бухгалтером), призначеним наказом керівника. Касиру забороняється передовіряти виконання дорученої йому роботи іншим особам.

У касі підприємства можуть зберігатися такі цінності:

•        Готівка (банкноти і монети)

•        Грошові документи (путівки, поштові марки, марки держмита, проїзні квитки)

•        Бланки суворої звітності (власні акції,трудові книжки, квитанції подорожніх листів)

•        Цінні папери (акції, облігації, векселі).

Ліміт залишку готівки в касі - це гранична сума грошових коштів, яка може зберігатися у касі підприємства. Якщо підприємству ліміт не встановлено, вся наявна сума вважається понадлімітною і повинна здаватися в банк.

Документальне оформлення касових операцій. (Слайд 10)

Касові ордери - це документи, засвідчують законність надходження грошей до каси підприємства та їх витрачанням за цільовим призначенням.

Витрачання готівки з каси оформляється видатковим касовим ордером (ВКО). Він підписується керівником і головним бухгалтером підприємства чи особами, ними уповноваженими. У разі видачі грошей окремій особі за ВКО касир вимагає пред’явлення документа, який засвідчує особу отримувача і містить фотокартку та особистий підпис власника. (Слайд 11)

Оприбуткування готівки в касу здійснюються на підставі прибуткового касового ордера (ПКО), підписаного головним бухгалтером або уповноваженими на це особами. При цьому особі, яка здала гроші, видається квитанція, підписана головним бухгалтером і касиром, засвідчена печаткою підприємства. (Слайд 12)

ПКО і ВКО чи документи, що їх замінюють, до передачі в касу реєструються бухгалтерією в Журналі реєстрації прибуткових і видаткових касових ордерів. (Слайд 13)

Під час одержання ПКО і ВКО касир зобов’язаний перевірити:

>       наявність і справжність на документах підпису головного бухгалтера, а на видатковому документі - дозвільного підпису керівника підприємства або осіб, ним уповноважених;

>       правильність оформлення документів, наявність усіх реквізитів;

>       наявність перелічених у документах додатків.

ПКО і ВКО одразу після одержання або видачі за ними готівки підписуються касиром, а на доданих до них документах ставиться штамп або напис «Оплачено» із зазначенням дати (число, місяць,рік). Після отримання грошей в касу і видачі квитанції про оплату касир зобов’язаний здійснити запис у Касову книгу не пізніше касового дня. Виправлення в касовій книзі не допускаються. Якщо виправлення зроблені,то вони засвідчуються підписами касира, а також головного бухгалтера або особи, що його заміщує.

Касова книга - обліковий регістр, призначений для обліку касових операцій касиром підприємства. (Слайд 14)

Кожне підприємство веде тільки одну касову книгу в національній валюті, яка повинна бути пронумерована, прошнурована і скріплена печаткою. На кожну іноземну валюту відкривається окрема касова книга.

Записи в касовій книзі здійснюються в двох примірниках. Перші примірники аркушів залишаються в касовій книзі. Другі - відривні є Звітами касира. Перші і другі примірники нумеруються однаковими номерами. Наприкінці робочого дня касир підбиває підсумки операцій за день, виводить залишок грошей у касі на наступне число і передає до бухгалтерії Звіт касира.

Книга обліку прийнятих та виданих касиром грошей(Слайд 15).

 Журнал-ордер №1 та Відомість 1.1 (Слайд 16)

Схема документообігу касових операцій (Слайд 17)

Схема надходження та витрачання готівки (Слайд 18)

Характеристика рахунку 30. Рахунок 30 "Каса" призначений для узагальнення інформації про наявність та рух грошових коштів в касі підприємства.

Рахунок 30 активний, балансовий, призначений для обліку господарських засобів підприємства, має такі субрахунки:

301 "Каса в національній валюті";

302 "Каса в іноземній валюті".

На підприємствах, де працюють операційні каси (продаж квитків, оплата послуг зв’язку, обмін валюти тощо), відкриваються субрахунки "Операційна каса в національній валюті" та "Операційна каса в іноземній валюті".

По дебету рахунку 30 "Каса" відображається надходження грошових коштів до каси підприємства, по кредиту – виплата готівки. (Слайд 19)

3. Закріплення нового матеріалу.

Встановити відповідність(Слайд 20)

Вказати пропущені реквізити у ПКО та ВКО (Слайд 25-28)

ІІІ. Поточний інструктаж: (200 хв.)

1. Перевірка правильності організації робочих місць та дотримань правил охорони праці в кабінеті бухгалтерського обліку..

2. Видача завдань.(Типові помилки)

3. Самостійна робота учнів над завданням з допомогою майстра ВН.

3. Обхід робочих місць учнів у ході самостійної роботи з метою подання індивідуальної допомоги; перевірки конкретних завдань та їх оцінювання.

Перший обхід:

а) чи всі учні приступили до роботи;

б) додержання учнями правил безпеки праці;

в) організація учнями своїх робочих місць, роздача папок.

Другий обхід:

а) пояснення і показ учням способів і прийомів заповнення касових документів.

б) перевірка виконання завдання .

Третій обхід:

 а) індивідуальна допомога при виконанні завдань ;

 Четвертий обхід:

 а) інструктивні вказівки і пояснення до завдання  ;

б) перевірка правильності записів

П’ятий обхід:

а) допомога майстра при заповненні журналу-ордера №1 і Відомості №1.1

 б) перевірка робіт і оцінювання учнів.

 

ІУ. Заключний інструктаж:

 1. Підсумок заняття:

  • Під сумки роботи за день і ступінь досягнення поставленої мети уроку.
  • Повідомлення та обґрунтування оцінок і відмітка кращих учнів.
  • Аналіз характерних помилок, їх причини і способи їх усунення.

2. Домашнє завдання: повторити теоретичні основи обліку касових операцій, документація г\о та інвентаризація каси.

3. Прибирання робочих місць: складання документів і робіт у папки з виробничого навчання.

         На уроці ви показали добрі знання.

Підводячи підсумки уроку, я хочу вам нагадати легенду про щастя. Ви чули легенду про щастя? Стверджують, що воно перебувало в золотистому, щільно стуленому пуп'янку тюльпана. Ніхто не міг дістатися до нього, хоча й намагалися: хто  —  силою, хто  —  хитрощами, хто  — заклинаннями. І йшли до тієї квітки старі й молоді, здорові й каліки, ішли царі зі шляхетним покотом  і жебраки з торбами, ішли багатії-марнотрати й злидарі  без гроша за душею. Натовп біля квітки збирався і згодом розходився ні з чим. Та ось одного разу луками,  де росла ця квітка, ішла натомлена тяжкою працею бідна жінка, вела за руку свого маленького сина. Їй хотілося бодай подивитися на пуп'янок чарівної квітки щастя, якого вона так і не бачила за все своє життя, лише тяжко зітхала, згадуючи про нього. Жінка тихенько, із завмиранням серця наблизилася до квітки... Раптом її  хлопчик, побачивши пуп'янок, дзвінко й голосно, як може лише дитина, розсміявся.

І сталося диво! Тієї самої миті пуп'янок розкрився. Те, що не вдавалося зробити ні силою, ні хитрощами, зробив веселий безтурботний сміх. Дорослому часом важко збагнути, що не все можна купити за гроші, не все можна здобути хитрощами. По-справжньому  щасливою може бути лише дитина: їй так небагато для цього треба.

Отже, бажаю вам бути вжитті щасливими, та як  умова  більше посміхатись, з позитивними емоціями вивчати навчальні предмети.  Дякую всім за урок! 

Категорія: Методична скарбничка | Додав: pryzhyhalinskyimaxim
Переглядів: 3593 | Завантажень: 62 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: